Alla inlägg den 21 december 2011

Av inka - 21 december 2011 21:26

Här är en hel massa bilder på undulatungarna som de ser ut idag. Alla bilder är klickbara.

                                     



Lizzy, som är mamma till en kull, har börjat gräva ur holken igen för att lägga nya ägg.



Kalle, som är pappa till en av de andra kullarna, tar en paus

     

Av inka - 21 december 2011 21:15

Förra veckan kom "mina bebisar" tillbaka hem. De är ungar till mina fyra första kanarier och har bott hos en god vän fram till nu. 

Alla föräldrarna är nu döda. Det tog för lång tid för någon att komma på vad som var problemet med mina kanarier. Då de var mina allra första kanarier som jag verkligen älskade, känns det oerhört bra att få ha dessa två ljuvligheter som har lite av dem alla i sig.

Här är Bronze!



Guld



I samband med att jag tog bilderna kastade jag även leksaken de sitter på. Jag har nämligen varit med om tre olyckor där fåglar har fastnat, varav en just i såna där bomullstrådar. Den här leksaken har hängt i buren med lite lugnare fåglar som inte dragit ut trådar och sånt. Därför har den fått vara kvar då allt annat kastades bort. Nu har dock katarinorna suttit och dragit ut trådar som bara den och nu har den leksaken åkt till himlen.

Jag höjer ett varningens finger för leksaker med tvinnade trådar av bomull, särsklit om de har lösa trådar som hänger. Fåglarna tycker att det är jättekul men kan strypas eller fastna med ben och tår i dem, vilket kan orsaka ganska omfattande skador.

Det säljs en hel del leksaker av just den typen. 

Av inka - 21 december 2011 21:12



Här är min lilla chokladpudding igen! Han har inte fått något namn ÄNNU! Jag kommer helt enkelt inte på något.


      

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards