Alla inlägg den 24 februari 2011

Av inka - 24 februari 2011 21:29

Här är det full rulle som vanligt. Mindre på mig och mer på djuren.

Undulatungen växer och det har faktiskt gått halva tiden till flyttdax för den lille parveln imorgon! Shit vad tiden går!

Det här är gossen igår... jo, det är en gosse. Hade det varit en tjej hade han varit opalintecknad, som sin far.

  

Jag kan ju också då passa på att presentera lilla Filifjonkan som är här just nu och som jag inte planerar att behålla men som är så söt att jag bara dör.

      

Jag älskar sköldpaddsfärgade katter och vad kan då vara ljuvligare än en sådan hamster?


Jag har plågat mina hundar idag. Arrak, som har en tendens att bli irriterad i rumpan, har jag rakat lite där bak så det blir luftigare och så har jag klippt klor. Inget av det var särskilt välkommet. Fast rumpan hans är extra känslig. Lucy tror alltid att hennes sista stund är kommen när man tar hennes klor.

Jag borstade henne baktill idag och det var inte populärt. Med åren har hon börjat se mer och mer lidande ut vid dylika intrång på hennes privatliv.


Halta Helga har lagt fyra nya ägg, gouldsen har sammanlagt tio, Albin och Disa är mer och mer i holken och katarinan Nico har haft äggrumpa i flera, flera dagar. Det ser ut som att det kan bli fågelöversvämning snart!   


Nu inatt kommer det fem små måsfinkar, en brokig kanarie och en turkos/ino katarinaparakithane hit. Det ska bli så spännande!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards